فرآیند اجرایی برنامه ثبت ملی NMOSD:

تعهدات مجریان طرح:

  1. ارائه مشاوره در شناسایی مورد بیماری (پروتکل)؛
  2. ارائه فرم ثبت اطلاعات و اطلاع‌رسانی به موقع در خصوص بازبینی‌های انجام شده بر روی آن؛
  3. ارائه مشاوره و آموزش لازم برای تکمیل فرم ثبت اطلاعات؛
  4. ارائه دسترسی‌های لازم برای ثبت اطلاعات به صورت الکترونیک در سامانه اختصاصی ثبت ملی NMOSD و آموزش اولیه؛
  5. ارائه مشاوره در خصوص نظارت مؤثر بر فرآیند ثبت و داده‌های آن در مرکز؛
  6. فراهم کردن پشتیبانی فنی برای تعامل کاربران با سامانه الکترونیک ثبت؛
  7. انجام کنترل‌های کیفی بر روی داده‌های ثبت شده و اصلاح داده‌ها؛
  8. فراهم آوردن زمینه استفاده از داده‌ها

اجرای برنامه:

  1. تعیین نیروی انسانی
  2. شناسایی بیماران
  3. تکمیل پرسشنامه ثبت
  4. ورود اطلاعات پرسشنامه‌های ثبت در سامانه شامل بخش دموگرافیک – بخش سابقه بیماری – بخش تشخیص – بخش پیشرفت بیماری – بخش درمان – بخش ویزیت – Clinical Survey (First Presentation) – Clinical Assessment – Laboratory Findings – Background/ Patient’s Medical History – Drug History – Background/ Pregnancy – Lab Data
  5. تبدیل اطلاعات به داده الکترونیکی
  6. ذخیره داده ها در سرور اصلی